metaverseVerschillende factoren leiden er toe dat de Metaverse en Web3 momenteel minder aandacht krijgen dan een paar jaar geleden. Meta (voorheen Facebook) heeft meer moeite dan verwacht om virtual reality producten te verkopen (en reduceert het team dat werkt aan de Metaverse). Cryptocurrency en NFT verkeren in zwaar weer, en bedrijven zoals IBM schroeven volgens Marr hun investeringen in blockchain projecten terug. Dit betekent volgens hem echter niet dat deze concepten minder relevant of waardevol zijn. Als je kijkt naar Gartner’s hype cycle van nieuwe technologieën, zou je volgens mij kunnen zeggen dat de Metaverse en Web3 zich momenteel in de “trough of disillusionment” bevinden.

Metaverse verwijst volgens Marr naar virtuele, online, permanente omgevingen waar gebruikers kunnen communiceren, samenwerken, spelen, socialiseren, werken, winkelen en creëren in een meer immersieve, functierijke omgeving. Het idee om de echte en de virtuele wereld samen te voegen staat centraal in de Metaverse, waardoor gebruikers kunnen interacteren met echte producten en diensten. Web3 verwijst naar het hele ecosysteem van het “gedistribueerde internet”, dat werkt via blockchaintechnologie. Web3 omvat onder meer cryptocurrencies, gedistribueerde computerplatforms, blockchainspellen, non-fungable tokens en

Lees hier het gehele artikel

Geschreven door:

Bron: te-learning.nl