Tip hier de redactie
Blog
Bekijk overzicht
27 February 2018
Artikel delen

Untitled

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Leren presenteren voor een virtueel publiek – met een VR-bril – lijkt minstens zo effectief te zijn als voor een echt publiek. Dat blijkt uit het onderzoek dat Stan van Ginkel van Hogeschool Utrecht uitvoerde onder studenten.

    De studenten gaven hun presentatie met behulp van op maat gemaakte software, waarbij een virtueel publiek reageert op de prestaties van de presentator.

    De eerste resultaten zijn positief: studenten ervoeren de feedback van de VR-bril als ‘gedetailleerd en analytisch’.

    Het onderzoeksproject is onderdeel is van een innovatieprogramma van HU-Instituut Archimedes, waar studenten worden opgeleid tot leraar in het middelbaar en voortgezet onderwijs. De komende tijd wordt de software doorontwikkeld.

    Van Ginkel doet met twaalf professionals al langer onderzoek naar de mogelijkheden om virtual en augmented reality te gebruiken in opleidingen.

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Gerelateerd

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS