Tip hier de redactie
Blog
Bekijk overzicht
25 March 2015
Artikel delen

Onderzoek naar effect iPad-scholen

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de zogenoemde iPad-scholen. De Onderwijs Innovatie Groep wil onderzoeken of de scholen wel leerzaam genoeg zijn voor kinderen.

    De OIG wil vooral weten of kinderen wel genoeg leren via het 'iPad-leren'. Daarbij worden kinderen via moderne technieken gestimuleerd hun eigen leerweg te kiezen. Daarbij worden onder andere iPads ingezet, waardoor de instellingen ook wel 'iPad-scholen' worden genoemd. In Nederland zijn 22 van die scholen actief.

    Onderwijs voor Nieuwe Tijd

    De iPad-scholen werken volgens het 'Onderwijs voor een Nieuwe Tijd' (O4NT). De oprichters zweren dat dit 'nieuwe leren' goed is voor kinderen, maar daarover lopen de meningen sterk uiteen. Sommigen denken juist dat kinderen er minder cognitieve vaardigheden door ontwikkelen.

    Positieve effecten

    Het onderzoek wordt gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, en komt op initiatief van 'Onderwijs voor een Nieuwe Tijd'. Over een jaar worden de resultaten van het onderzoek verwacht. De onderzoekers van de Onderwijs Innovatie Groep kijken onder andere welke positieve effecten bereikt moeten worden bereikt, en of die worden behaald.

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Gerelateerd

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS