Tip hier de redactie
Blog
Bekijk overzicht
18 May 2015
Artikel delen

Radicale verandering in onderwijs met games

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Ondernemers Jeroen Offerijns, Tobias Rijken en Thomas Meijers zijn drie Nederlandse ondernemers, die met gepersonaliseerde games het onderwijs voor basisschoolleerlingen wereldwijd radicaal willen veranderen. Iets bescheidenere stellingen: het onderwijs een beetje beter maken en in Afrika is vaak geen school in de buurt, maar mobieltjes hebben ze wel.

    Zij bouwden als startup het crossmediale platform 42 Education voor leraren en leerlingen. Leerlingen kun waar dan ook, op school of thuis aan de hand van gepersonaliseerde games werken aan hun vaardigheden. De docent kan altijd meekijken en ontvangt op basis van data een goede inkijk in de vorderingen.

    Oprichter Offerijns: ‘Aan de hand van het gamegedrag van de leerling kunnen zijn sterke en zwakke punten worden blootgelegd. De leraar kan hier op inspelen. Ieder kind krijgt zo zijn persoonlijk leertraject’.

    Inmiddels is hun startup 42 Education de enige Nederlandse genomineerde voor de prestigieuze Global Learning XPRIZE. Lees ook dit artikel in Elsevier.

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Gerelateerd

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS