Link: https://icthealth.nl/nieuws/radboudumc-krijgt-vier-nieuwe-ai-labs
Radicale verandering in onderwijs met games
Categories
Tags
Deel dit artikel
Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?
Tip hier de redactieOndernemers Jeroen Offerijns, Tobias Rijken en Thomas Meijers zijn drie Nederlandse ondernemers, die met gepersonaliseerde games het onderwijs voor basisschoolleerlingen wereldwijd radicaal willen veranderen. Iets bescheidenere stellingen: het onderwijs een beetje beter maken en in Afrika is vaak geen school in de buurt, maar mobieltjes hebben ze wel.
Zij bouwden als startup het crossmediale platform 42 Education voor leraren en leerlingen. Leerlingen kun waar dan ook, op school of thuis aan de hand van gepersonaliseerde games werken aan hun vaardigheden. De docent kan altijd meekijken en ontvangt op basis van data een goede inkijk in de vorderingen.
Oprichter Offerijns: ‘Aan de hand van het gamegedrag van de leerling kunnen zijn sterke en zwakke punten worden blootgelegd. De leraar kan hier op inspelen. Ieder kind krijgt zo zijn persoonlijk leertraject’.
Inmiddels is hun startup 42 Education de enige Nederlandse genomineerde voor de prestigieuze Global Learning XPRIZE. Lees ook dit artikel in Elsevier.