Tip hier de redactie
Blog
Bekijk overzicht
15 April 2015
Artikel delen

‘Samenwerken op

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Kleuters die hun iPad delen presteren na een schooljaar beter dan kleuters die een eigen iPad tot hun beschikking hebben. Die bevinding presenteerde promovenda Courtney Blackwell van de Northwestern University vandaag op de jaarlijkse Conference of the International Communication Association.

    Kinderen die hun iPads moesten delen verbeterden hun score in geletterdheid met 28%, terwijl kinderen met een eigen iPad en zonder iPad respectievelijk 24% en 20% vooruitgingen.

    Hoge kosten

    Blackwell hoopt dat scholen het individuele gebruik van tablets voor jonge kinderen heroverwegen, gezien de kosten en het gebrek aan bewijs voor het belang ervan. Ze pleit op de website van Time Health voor meer onderzoek naar het begrip van hoe technologie bijdraagt aan leren, om te ontdekken hoe we tablets het meest effectief in kunnen zetten voor leerlingen en leerkrachten.

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Gerelateerd

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS