Tip hier de redactie
Blog
Bekijk overzicht
15 January 2018
Artikel delen

Steeds meer basisschoolkinderen leren robot te programmeren

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    De robot Nao nou is 60 centimeter groot. De naam is bedacht door kleuters op een school in Rotterdam. Het heeft wat menselijke trekjes, maar ook weer niet te veel. Want, zo zegt ondernemer De Greeff, “een robot wordt nooit een mens”. De robot wordt aangestuurd via de laptop, tablet of smartboard via apps. Deze sluiten aan bij het kennisniveau en de leefwereld van verschillende leeftijdsgroepen. 

    Volgens de Graaf leren kinderen onder andere algoritmisch denken, één van de vaardigheden van de 21e eeuw. Ook kunnen ze leren puzzelen met de robot, rekenspelletjes doen en quizvragen beantwoorden via de robot. De Greeff: “Wij zien het als een leermiddel, net als de smartboards die nu vrijwel overal een plek hebben gekregen.”

    De Greeff stapte met twee aan de Technische Universiteit Delft verbonden collega’s vorig jaar in het ondernemerschap via Interactive Robotics, dat wordt uitgeoefend in RoboValley. In RoboValley werken meer dan 170 robotica-onderzoekers vanuit verschillende disciplines samen met experts, ondernemers en beslissers uit zowel de publieke als private sector. 

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Gerelateerd

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS