Link: https://icthealth.nl/nieuws/radboudumc-krijgt-vier-nieuwe-ai-labs
Vives kennissessies: Uitzending gemist? De invoering van blended learning aan de hand van het ijsbergmodel
Categories
Tags
Deel dit artikel
Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?
Tip hier de redactieHet afgelopen schooljaar heeft het onderwijsplatform Vives verschillende Vives kennissessies georganiseerd O.a. zijn Michel van Ast, Bob Hofman en Bram van Tongeren aangeschoven om hun visie en kennis met de kijker te delen. Meerdere interessante thema’s en discussies zijn tijdens de afgelopen 7 kennissessies, aan bod gekomen.
Heeft u een uitzending gemist?
Kijk hier de Vives kennissessies Live terug:
Meer informatie vindt u hieronder:
Sessie 1: Mark Boelhouwer & Claudia van de Peppel – De invoering van blended learning aan de hand van het ijsbergmodel In een half uur durende ‘deep dive’ gaan we onderzoeken wat er allemaal komt kijken bij de invoering van digitaal onderwijs.
Net als bij een ijsberg gaat er veel meer schuil onder de oppervlakte. Dus kijk ook eens onder water! Blended learning gaat verder dan alleen een leerling voorzien van een laptop in de klas.
Laten we eens met elkaar onderzoeken wat er nog meer bij komt kijken. Dit doen we door in gesprek te gaan met een van onze klanten; Claudia van de Peppel van het Kennemer college. Zij hebben onlangs de overstap gemaakt naar digitaal onderwijs. In dit praktijkverhaal gaan we horen waar deze school tegenaan liep en hoe je het op rolletjes kunt laten verlopen. Ook worden onderwerpen als toekomstvisie en trends uitvoerig besproken.
Sessie 2: John van Dongen – Onderwijs & ICT: een totaalaanpak voor een succesvolle implementatie
Dus hoe stoom ik mijn school klaar voor digitaal onderwijs? Zaken als digitale geletterdheid en de juiste leermiddelen zijn belangrijk voor het laten slagen van een project.
John van Dongen begeleidt als projectleider en strategisch adviseur ruim 18 jaar schoolbesturen en onderwijsinstellingen bij het implementeren van ICT in het onderwijs en de veranderingsprocessen die daaraan gerelateerd zijn. Werkgebieden zijn o.a. Blended learning, doorlopende leerlijnen binnen VMBO en MBO techniek, digitale geletterdheid en helder zich op ICT voor het onderwijs. Sinds 2012 is hij partner in de Kennismaatschap.