Link: https://icthealth.nl/nieuws/radboudumc-krijgt-vier-nieuwe-ai-labs
De eerste Vives Kennissessies Live met Michel van Ast!
Categories
Tags
Deel dit artikel
Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?
Tip hier de redactie
Later vandaag is het zo ver! De eerste Vives Kennissessie Live vindt 18 november plaats van 16:00-17:00.
In deze tijd is de kracht van kennisdeling van groot belang. Het onderwijs is in de afgelopen maanden drastisch veranderd. Hierdoor is innovatie en ICT binnen het onderwijs in een stroomversnelling geraakt. De Vives online kennissessies zijn er voor u als onderwijsprofessional die betrokken is bij de digitalisering van het onderwijs. Blijf professionaliseren, doe kennis op van onderwijsexperts en stel uw vragen direct aan de sprekers.
Elke maand zal Vives/IPON speciaal voor u de beste sprekers, innovators en ervaringsdeskundigen vanuit het onderwijsveld voor u selecteren en presenteren.
De Vives Kennissessies zijn online en gratis te volgen bij voorinschrijving via https://vives.nl/kennissessies/
Online leren en lesgeven
De principes voor effectief leren zijn voor een online les niet anders dan voor een ‘gewone’ les. De didactiek is in de basis hetzelfde. Tegelijkertijd is online leren onvergelijkbaar met fysiek lesgeven aan een klas met 30 leerlingen. In dit webinar beginnen we bij de basis en volgen we de vijf stappen naar goed online leren en lesgeven. We besteden aandacht aan voorkennis activeren, uitleggen, begeleid inoefenen, zelfwerkzaamheid begeleiden en evalueren. En we kijken naar hoe je op een goede manier het leren van je leerlingen zichtbaar kunt maken, hoe je feedback kunt geven en hoe je meer interactie met en tussen je leerlingen op gang kunt brengen. Een webinar met als belangrijkste boodschap: denk niet in lessen, denk in leeractiviteiten.
Biografie Michel van Ast
Michel van Ast is als spreker, trainer en adviseur vooral actief op het thema ‘onderwijs en ICT’. Hij geeft lezingen en workshops, adviseert en begeleidt onderwijsinstellingen en traint en coacht docenten die technologie willen inzetten in hun eigen onderwijs. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij coauteur van Kleppen dicht, een publicatie over effectief lesgeven met ict.