Tip hier de redactie
Nieuws
Bekijk overzicht
21, Thursday, March , 2019
Artikel delen

Ontwerp je eigen webshop: Nu op een VMBO-school bij jou in de buurt!

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    Lancering ‘Webshop at School’ door FutureNL en Jong Ondernemen
    vrijdag 22 maart 2019

    Stichting Jong Ondernemen en stichting FutureNL lanceren vrijdag 22 maart Webshop at School, een gratis lespakket waarin vmbo-leerlingen in 10 lessen alles leren over het ontwerpen van een webshop. Coolblue, Picnic en Thuisbezorgd.nl hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van het lespakket. De ontwikkeling wordt gesteund door het ING Nederland Fonds.

    Pieter Zwart, CEO Coolblue: “Ik vind het supervet dat scholieren aan de slag gaan met het bouwen van een eigen webwinkel!”

    Grootste les van Nederland
    Op vrijdag 22 maart wordt Webshop at School feestelijk gelanceerd op het Sint-Maartenscollege in Voorburg. Deze dag geven meer dan 220 scholen in heel Nederland de eerste les van het lespakket. Vanaf 22 maart is Webshop at School gratis te downloaden via www.webshopatschool.nl.

    FutureNL goes VO
    Stichting FutureNL, die digitale geletterdheid in de klas brengt, breidt met deze lancering haar activiteiten uit naar het VO. Net als in het basisonderwijs, worden ook scholieren in het voortgezet onderwijs op dit moment niet goed voorbereid op de toekomst. De arbeidsmarkt verandert in een razendsnel tempo en digitale vaardigheden worden daarin steeds belangrijker.

    Ronilla Snellen, oprichter en directeur van FutureNL: “FutureNL start met Webshop at School haar activiteiten in het voortgezet onderwijs. Dat betekent dat we de leerlijn digitale geletterdheid VO hebben ontwikkeld en elke week gratis nieuwe digitale lessen maken gekoppeld aan vakken als wiskunde, Nederlands en geschiedenis.”

    Jongeren voorbereiden op de toekomst
    Mariolein van der Plas, algemeen directeur van Jong Ondernemen: “We willen jongeren zo goed mogelijk voorbereiden op de veranderende arbeidsmarkt en hen stimuleren om ondernemende en digitale vaardigheden te ontwikkelen. We bereiken inmiddels 80.000 leerlingen met onze programma’s, maar met Webshop at School hopen we nóg meer leerlingen enthousiast te maken.”

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS