Link: https://icthealth.nl/nieuws/radboudumc-krijgt-vier-nieuwe-ai-labs
Nieuw Economisch Online Onderwijs Platform!
Categories
Tags
Deel dit artikel
Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?
Tip hier de redactieTijd voor vernieuwing en een frisse wind in het Hbo economieonderwijs! THRIVE Institute & Goldschmeding Foundation lanceren deze maand het vernieuwde PEE-C platform. (www.pee-c.nl) Hét online platform voor docenten in het economieonderwijs: gevuld met nieuwe content bestaande uit opdrachten, video’s & casussen. Ons doel? De betekeniseconomie op de kaart zetten binnen het onderwijs. Gratis voor iedereen te gebruiken.
Waarom de PEE-C?
De Purpose Economy E-course (PEE-C) introduceert een nieuwe kijk op de economie, namelijk de betekeniseconomie, aan de volgende generatie professionals (studenten), docenten en impact- en sociaal ondernemers. In de visie van de betekeniseconomie wordt het belang van alle stakeholders, de maatschappij als geheel en de grenzen van de planeet meegenomen in het economisch handelen. Iets wat in het huidige economie-onderwijs vaak nog ontbreekt en te weinig aan de orde komt. Een groeiende behoefte van docenten hieraan heeft mede geleid tot de (door)ontwikkeling van de PEE-C.
Het Platform
Sinds de lancering van het platform in 2022 bezochten al meer dan 10.000 bezoekers de website. Inmiddels staan er 24 video’s op het platform, waarbij dit jaar in het teken staat van de uitbreiding hiervan. In 2024 worden 5 nieuwe vakken toegevoegd met onder andere nieuwe video’s van inspirerende docenten, ondernemers en andere experts, bijbehorende werkvormen & uitdagende en vernieuwende casussen. Van experts vanuit Vebego, Verstegen, ABN Amro, i-did, Ballast Nedam en verschillende sprekers uit onderwijs en wetenschap is nu al materiaal te vinden.
‘’Het platform wordt gevoed door de nieuwste denkbeelden, zonder dat je daar zelf onderzoek naar hoeft te doen. Dus het helpt mij zeker’’
|
Ervaringen van PEE-C gebruikers: |
‘’De PEE-C brengt de voorbeelden uit het bedrijfsleven naar binnen die normaal gesproken lastiger in het klaslokaal te krijgen zijn’’ |