Tip hier de redactie
Posts
Bekijk overzicht
18 October 2023
Artikel delen

Toolkit voor AI-begeleiding nu beschikbaar voor scholen – een initiatief van TeachAI

Categories

Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    TeachAI heeft onlangs een toolkit voor AI-Guidance voor scholen uitgebracht, met als doel om de dringende behoefte aan begeleiding voor het veilige, effectieve en verantwoorde gebruik van AI in scholen te ondersteunen.

    BRON TeachAI

    Recent heeft TeachAI, een initiatief onder leiding van Code.org, ETS, de International Society of Technology in Education, Khan Academy en het World Economic Forum, een AI Guidance for Scholen Toolkit gelanceerd. Dit initiatief is bedoeld om onderwijssystemen wereldwijd te helpen bij het aanpakken van hiaten in AI-begeleiding en -beleid. De toolkit is mede geschreven door Code.org, CoSN, Digital Promise, European EdTech Alliance en PACE, en is geëvalueerd door beleidsmakers, schoolleiders, leraren en toonaangevende technologieorganisaties.

    Uit een recent wereldwijd onderzoek van UNESCO is gebleken dat slechts zeven procent van de scholen wereldwijd richtlijnen heeft voor het juiste gebruik van AI in klaslokalen. De toolkit biedt een raamwerk voor de integratie van AI in het onderwijs, praktijkvoorbeelden van beleid, voorbeeldtaal voor begeleiding en hulpmiddelen gericht op personeel, ouders en leerlingen.

    “Met de AI-begeleiding voor scholen-toolkit willen we onderwijsleiders helpen om praktische begeleiding te bieden voor het veilige, effectieve en verantwoorde gebruik van AI”, aldus Pat Yongpradit, Chief Academic Officer bij Code.org en leider van het TeachAI-initiatief. “We hopen dat onderwijssystemen door middel van echte voorbeelden en voorbeeldtaal een startpunt hebben voor hun discussies.”

    “De AI-begeleiding voor scholen-toolkit is een waardevolle hulpbron voor het benutten van het potentieel van AI”, aldus Alberto M. Carvalho Los Angeles Unified Superintendent. “Het stelt ons in staat om een onderwijstoekomst te creëren die niet alleen innovatief is, maar ook rechtvaardig en doordacht.”

    De AI-begeleiding voor scholen-toolkit beveelt zeven principes aan voor het opstellen van AI-begeleiding:

    – Doel: AI gebruiken om alle leerlingen te helpen onderwijsdoelen te bereiken.
    – Naleving: Bevestig de naleving van bestaand beleid.
    – Kennis: Bevorder AI-geletterdheid.
    – Balans: Realiseer de voordelen van AI en pak de risico’s aan.
    – Integriteit: Bevorder de academische integriteit.
    – Agentschap: Handhaaf de menselijke besluitvorming bij het gebruik van AI.
    – Evaluatie: Beoordeel regelmatig de impact van AI.

    “De AI-begeleiding voor scholen-toolkit is een waardevolle hulpbron tijdens het bouwen van tools en programma’s om scholen te ondersteunen voor een AI-toekomst”, zegt Kristen DiCerbo, Chief Learning Officer van de Khan Academy. “Het biedt principes en praktische voorbeelden voor scholen om AI op een vooruitstrevende manier te integreren.”

    “Bij Ceibal geloven we dat AI veel aspecten van het onderwijs kan transformeren, maar dit vereist betrokkenheid van gemeenschappen. De AI-begeleiding voor scholen-toolkit rust studenten en docenten uit voor AI-uitdagingen en bevordert digitale zelfbeschikking”, zegt Leandro Folgar, voorzitter van de regering van Ceibal van Uruguay. “Het stelt toekomstige generaties in staat om naast AI te leren, samen te werken en te gedijen, waarbij AI-geletterdheid wordt benadrukt als een essentiële vaardigheid voor de toekomst.”

    “Leiders van staatsscholen kunnen de verandering of technologieën die deze teweegbrengen niet uit de weg gaan. Dat is geen optie voor de leerlingen die wij dienen, wiens toekomstig succes afhangt van hun vermogen om te gedijen in een steeds veranderende, technologierijke wereld. Terwijl we vorm geven aan de onderwijsstrategie van North Dakota rond AI, geeft de AI-begeleiding voor scholen-toolkit ons een duidelijke, praktische gids om onze aanpak te onderbouwen”, zegt Kirsten Baesler, staatshoofdinspecteur van het North Dakota Department of Public Instruction.

    Ga naar www.teachai.org/toolkit voor meer informatie over de AI-begeleiding voor scholen-toolkit.

    Over TeachAI

    TeachAI brengt onderwijsleiders en technologie-experts samen om overheden en onderwijsautoriteiten te helpen bij het lesgeven met en over AI. Het initiatief wordt geleid door Code.org, ETS, de International Society for Technology in Education, Khan Academy en het World Economic Forum, en geadviseerd door een diverse groep van meer dan 60 organisaties, overheden en individuen. De doelstellingen van TeachAI zijn onder meer het sturen van beleid, het opbouwen van gemeenschap en capaciteit en het vergroten van het bewustzijn. Ga voor meer informatie over TeachAI naar www.teachai.org/about

     

    Meer info vind je op: www.teachai.org/toolkit

    Tags

    Deel dit artikel

    Wilt u belangrijke informatie delen met de redactie?

    Tip hier de redactie

    BLIJF OP DE HOOGTE VAN AL HET ONDERWIJSINNOVATIE NIEUWS